The online employer branding agency
Defensie zoekt ruim hogeropgeleiden voor de functie van officier. Kandidaten op vwo-, hbo- en wo-niveau met een goed stel hersens, die verantwoordelijkheid kunnen dragen en belangrijke beslissingen kunnen nemen. De meeste hogeropgeleiden hebben echter nog nooit aan een baan bij Defensie gedacht, terwijl hier juist geweldige mogelijkheden liggen. De imago- en wervingscampagne ‘Learn to Lead’ moet hier verandering in brengen. Door te vertellen over de inhoud van het werk, het niveau van dit type werk, de uitdagingen en de dilemma’s.
Om kennis te laten maken met de moeilijke beslissingen die je als officier soms moet nemen, en het leiderschap dat daarbij komt kijken, is een interessante e-learningmodule ontwikkeld: ‘Learn to Lead’. Je wordt uitgedaagd om onder hoge druk beslissingen te nemen voor jou en je team; vervolgens krijg je direct feedback op je keuzes. In een paar klikken krijg je een indruk van wat je gaat leren tijdens de officiersopleiding.
Om traffic naar de website te genereren worden blogs, videobanners en social media ingezet, plus een commercial op televisie. Het concept van de commercial speelt in op de overeenkomsten én juist de verschillen tussen het gewone bedrijfsleven en de wereld van Defensie.