van vier merken naar één
Begin 2012 is het draagvlak voor de krijgsmacht tot een dieptepunt gedaald. Wij krijgen de opdracht om de vier krijgsmachtdelen te bundelen tot een nieuw werkgeversmerk.
Om het respect terug te winnen kiezen we ervoor om het bijzondere vakmanschap van de militairen voorop te zetten. Want werken aan vrede en veiligheid vraagt om specialisten. We onderstrepen dit met het merkthema: je moet het maar kunnen.
Door de jaren bouwen we aan een zichtbaar Employer Brand dat inspeelt op de uitdagingen van onze tijd en een brug slaat tussen Defensie en de belevingswereld van de doelgroep.
in het hart van de doelgroep
je kunt pas ergens werken, als het over jou gaat.
Met het merk als uitgangspunt matchen we het baanaanbod van Defensie aan lastig te werven talent. We ontwikkelen on- en offline campagnes in de haarvaten van de doelgroep.
Zo maken we in de vrouwencampagne duidelijk dat Defensie alles behalve een mannenorganisatie is, zetten we met de vwo campagne Defensie als universitair instituut op de kaart en maken we aan Nederland duidelijk wat het is om reservist te zijn.